2011. március 1., kedd

Test Drive Unlimited 2


Amikor 2007-ben feltámadt hamvaiból a Test Drive sorozat, nem akárhogyan tette: több ezer kilométer szabadon bejárható utat, 125 járművet és rengeteg lehetőséget rejtett magában, ami miatt garantálható volt a siker. Négy évet kellett várnunk a folytatásra, de megérte: az Eden Games csapata még egy lapáttal rátett mindenre, és az utóbbi idők egyik legjobb autós játékát készítette el!

Kezdjük az alapoknál: a TDU első része korszakalkotó volt. Hányszor mentünk már neki a falnak a Need For Speed n-edik részében, és üvöltöttünk fel, hogy „de hát ilyen út a világon nincs!”? Ezt látva az Atari gondolt egyet, és a több, mint száz valódi gépcsoda kerekei alá több ezer kilométernyi valódi utat tett: lemodellezte ugyanis Hawaii legnagyobb szigetét, Oahut. Minden egyes fa, pad és épület a valóságnak megfelelő helyen csücsült, így aki esetleg volt olyan szerencsés, hogy eljutott már erre a helyre, könnyen felismerhette a helyszíneket; a többieknek maradt a Google Earth. A második részre ez már nem volt elég: a meglévő Oahu mellé belepakolták a körülbelül ugyanakkora Ibiza szigetét is (10-es szint után repülhetünk egyik szigetről a másikra), így ezzel több, mint 3000 kilométernyi út várja, hogy guminyomokat hagyjunk rajta. Ráadásul hatalmas újdonság az előző részhez képest, hogy nem csak aszfalton, hanem földúton is csapathatjuk, amihez természetesen megfelelő járműpark is kell.
Fotók: gamestar.hu
Annak ellenére, hogy a motorokat kifelejtették az új részből, a négykerekűek terén nincs okunk panaszra. Három fő kategóriába választották szét az autókat: az „A” az aszfaltszaggató sportautók jele, a „B” csoportba az off-road sárdagasztók kerültek, a „C” jelzést pedig a klasszikus verdák kapták. Minden kategórián belül vannak alkategóriák, ezt a betűk mellett található szám jelzi: minél magasabb ez a szám, annál gyorsabb (és persze drágább) gépekről van szó. Természetesen minden versenynek megvan a maga kategóriája, így megadva az esélyegyenlőséget: mégse állhasson ki a VW Golfunk ellen egy tuningolt Bugatti Veyron.

Hiszen ismét lehet tuningolni, bár nem minden modellt, de a legtöbbjüket igen: ehhez be kell fáradnunk az adott márka műhelyébe, ahol belsőleg eszközölhetünk változtatásokat, de a külsőn most sem finomíthatunk. Sok értelme nem is lenne, mert a második kanyarban úgyis tropára törnénk, mivel most már törnek az autók. Pontosabban törnek is, meg nem is: megkarcolódnak, behorpadnak, esetleg az autók kinyílnak, de semmi több. Nem hat ki a teljesítményre, és ha elértük a „csúcsot”, akkor már nem törnek tovább. Mindössze 101 autó került az alapjátékba (mert lesznek majd letölthető kiegészítők, amelyek természetesen leginkább ezen a téren fogják bővíteni a programot), ami ugyan kicsit kevesebb, de ha levonjuk a motorokat és a licenc probléma miatt hiányzó Lamborghiniket, akkor már nem is olyan kevés. Ráadásul többnek tűnik, mivel ebből sokat nekünk kell megkeresnünk bizonyos elrejtett roncsok megtalálásával: 6 féle roncs 10-10 példányát szórták szét a szigeteken, ha egy adott típusból mindet megtaláljuk, ingyen miénk egy exkluzív autócsoda, ami lehet egy buggy vagy egy speciális régi Jaguar.

Ebből is látható, hogy amint az előző részben, most szintén nagy hangsúlyt fektettek a készítők arra, hogy mi fedezzük fel a szigetek minden egyes porcikáját. Ebben a részben szintén csak oda tudunk teleportálni, ahol már jártunk egyszer, ezzel rákényszerítve magunkat arra, hogy járjunk be minden utat. Természetesen ahol még nem voltunk, ott lemondhatunk a boltokról, házakról és tuningműhelyekről is. Sőt, ha például csak a sziget felét fedeztük fel, akkor a már megtalált garázsokban is csak a második szintű kit-et rakhatjuk az autónkba a négyből. Ennek ellenére, minél több utat járunk be, annál több pluszt kapunk: így léphetünk szinteket, juthatunk új bútorokhoz, lakásokhoz és egyéb extrákhoz, mint például a fent említett extra autók.

Bizony, bútorokat is vásárolhatunk a meglévő otthonainkba, így már nem csak a karakterünket szabhatjuk testre a fodrász - ruhabolt - plasztikai sebészet trióval, hanem álmaink lakását is. Ez amúgy remek szórakozást nyújt 6-tól 14 éves korig a lány játékosoknak, tehát tök jó, hogy van, de szerintem az emberek 90%-a nem fog egy autós játékban ülőgarnitúrát válogatni…

A játékmenetre viszont nem lehet panasz, pörgős, és egy kicsi sztorit is kapott: az első utunk egy Ferrari Californiával lesz, de sajnos nem sokkal később visszacsöppenünk a lepukkant lakókocsinkba és olcsó járműveink volánja mögé. Ekkor öt nézet közül választhatjuk ki a nekünk megfelelőt, szerencsére van igazi belső nézet is; ha pedig kiszállunk, egyfajta FPS módra vált a kamera, és így mozoghatunk. Mindemellett voltak olyan részek, amik számomra nehéznek bizonyultak: minden kategória megnyitása előtt részt kell vennünk egy autósiskolai versenyen, ahol akadálypályán vagy szimulált körülmények között kell feladatokat teljesítenünk. Tényleg jó ötlet volt, de mivel itt csak a „sport” beállítást használhatjuk (arcade a legkönnyebb, sport a közepes és hardcore a legnehezebb irányítás), billentyűzettel kínszenvedés végigcsinálni még a legkönnyebb próbát is. Kormánnyal biztosan egyszerűbb, de sajnos nekem nem volt szerencsém kipróbálni úgy, gondolom, a legtöbben szintén klaviatúrával játsszák. Emellett nagyon nehéz és fárasztó felfedezni a szigetet: miután kb. két hét játék után kipörgettem, akkor is csak kettes szintre tuningolhattam a verdákat, ami valljuk be, igencsak idegesítő.

Említést kell még tenni a Multiplayer részről is, ami eléggé épít a szociális tevékenységekre: a kicsi, Casino sziget például csak többjátékos módban elérhető, és pókerhezhetünk, rulettezhetünk, csajozhatunk kedvünkre, ráadásul külön pontokat kapunk például, ha ötször meghívunk egy ellentétes neműt egy italra.

Összességében egy fantasztikusan felturbózott TDU 1-et kap, aki megveszi a játékot, sokkal több úttal, remek új módokkal és egy szórakoztató programmal a következő pár hónapra.

Fromvald Karesz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése