2011. február 16., szerda

Szombat esti zsuga helyett Žagar

Életem első Žagar koncertjére nem emlékeztem, mert tudatmódosító szerek komplex hatása alatt álltam (persze csak alkohol), és nem a muzsikával, hanem a söröshordók falának paskolásával voltam elfoglalva. Pedig érdemes lett volna csorgó nyállal ugrabugrálni a zenére, mert így megspóroltam volna a másnapi kamuzásokat a „milyen volt” kérdésekre és a csalódottságot, hogy ismét lemaradtam valami csemegéről. De, ha ti nem akartok lecsúszni semmiről, akkor látogassatok el a Pécsi Est Caféba szombaton este kilenc órára, és kapjon el mindenkit a katarzis.

Yonderboi Quintet egyik tagja volt Zságár Balázs, aki 2001-ben már a felálláson kívül is megpróbálkozott a dobhártyák csókolgatásával, Lázár Tamással kiegészülve. Akkor még Pulzus néven futottak, de 2002 után már Žagarra váltottak át, és szériáztak a színpadokon.
Kisvártatva elkészült az első lemez is, ami a kritikusoknak annyira bejött, hogy kis híján le is feküdtek a csak az éterben leledző akusztikus csodával. A Wan2 magazinnak annyira tetszett, hogy minden idők ötven legfontosabb magyar lemeze közé sorolta a cuccost. Ebből adódóan nem csak itthon csókolgatják a zenekar képét a feszületek mellett, hanem külföldön is örömmel hallgatják. Megfordultak már Hollandiában, Olaszországban, Oroszországban, Szlovákiában, Csehországban… szóval világlátott bandáról van szó, ami nekünk, magyaroknak csak jó, mert a zenei jó hírünk nem akad meg a Kárpát-medencében.
Ti se akadjatok meg a „Lehet, hogy elmegyek” gondolatnál. Tessék csak elmenni szombaton párban, csoportosan, vagy egyedül, hogy a lágy elektronika elandalítsa az érzékek éhező csatornáit. A beugró 1000 Ft, de a szemfülesek elővételben 800- ért is hozzájuthatnak a belépőhöz.

Vácity Dávid

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése